Jaka może być skuteczność murali reklamowych?
Posted by addmean on Tuesday, 9 February 2021
Mural jest to coraz bardziej modne określenie marketingowe. Niepospolite malowidło może być nie wyłącznie dziełem sztuki, lecz także nietypową odmianą komunikatu reklamowego.
Kategoryzuje się go do grona reklamy zewnętrznej, jaka w Polsce zadebiutowała w latach 90-tych i nieprzerwanie się rozwija.
Author: Andrew Malone
Source: http://www.flickr.com
Mural na dobre począł podbijać świat promocji dopiero kilka lat temu, będąc konieczną w epoce popkultury syntezą reklamy - billboardy producent oraz sztuki. Gwarantuje on dojście do dużej grupy adresatów, zapewnia malowanie artystyczne jak też równocześnie buduje świadomość marki (szukaj więcej o ideamo.pl). Reklama ma jedynie wtedy sens, kiedy jest skuteczna. Stąd też nieustannie szuka się następnych kanałów dojścia do prawdopodobnych klientów. Najnowszym kierunkiem są właśnie murale, które podmieniają brzydkie bilbordy reklamowe. Gigantyczne plakaty zasłaniały znaczną część domów jak też kamienic, zmieniając miejską przestrzeń w pstrokatą reklamę rozmaitych artykułów. Nic więc zadziwiającego, że takowa odmiana spotka się ze społeczną dezaprobatą. Jednak reklama (kasetony reklamowe z dibondu) zamiast niszczyć krajobraz może go upiększać. W tym właśnie celu powstają cudowne malatury a także graffiti.
Author: Complete Merchandise
Source: http://www.flickr.com
Malowanie murali spotyka się z większą aprobatą społeczną, bowiem ludzie dostrzegają w nich nowoczesną formę artyzmów (kreatywne malowanie murali). Niezwykle często murale są wiodącym przekazem reklamowym przy promocji miasta, rejonu czy zdarzenia artystycznego, ponieważ dosadnie oraz równolegle szykownie przedstawiają dane zagadnienie.
Najbliższe lata, opinią specjalistów do spraw reklamy, będą okresem rozkwitu murali. To niezwykłe narzędzie promocyjne może wpisać w przestrzeń miasta ożywczą jak też przyjemną reklamę.